Tjenester

 

AlARM

for bedrifter

Innbruddsalarm har som hovedoppgave å ivareta beskyttelsen av dine verdier og sikre deg mot innbrudd og tyveri. Men for at en innbruddsalarm skal være hensiktsmessig må alarmen være tilknyttet en alarmstasjon og utrykningstjeneste.

Vi kan tilby deg moderne alarmanlegg med trygghet for at alarmen alltid når frem til vår alarmstasjon.

Dette løser vi gjennom å tilby to kommunikasjonskanaler til vår alarmstasjon. Hvis den ene kanalen svikter vil vi få beskjed og kan iverksette feilretting.

Gjennom nevnte kommunikasjonskanaler kan vi i tillegg levere tjenester som fjernadministrasjon og fjernservice. Dette betyr sparte kostnader da mange tekniske feil kan løses uten å sende en systemtekniker til stedet.

Vi kan også raskt finne årsaken til hvorfor alarmen ble utløst før en eventuell utrykning.

Unngå falsk alarm

9 av 10 alarmer skyldes feil bruk. Ved å benytte deg av våre løsninger kan du dermed spare store beløp på reduksjon av unødige og kostbare utrykninger.

Stanley Security har over 70 års erfaring med leveranse av innbruddsalarmanlegg og du kan derfor være trygg på at du får en løsning som dekker dine behov.

AlARM FOR PRIVATbolig

Frihet til å velge

Med NookBox trenger du ikke å bekymre deg for ekstra kostnader, men vil du øke sikkerheten kan du alltid koble deg opp mot en alarmsentral når du vil.

Det er sikkert, det er smart, det er NookBox.

NookBox kombinerer sikkerheden i et alarmsystem med intelligensen i hjemmeautomation. Vi kalder det smarthjems sikkerhed. Det betyder, at det gør dit liv i hjemmet både mere smidigt og sikkert. Godt for dig, skidt for den kriminelle.

Adgangs

kontroll

Oppmuntre til økt årvåkenhet

Til tross for at mange dører, porter og lignende er gjort utilgjengelig uten riktig ID-kort, er halehengproblematikk en veldig vanlig utfordring for mange norske bedrifter og borettslag.

Dette innebærer at ansatte eller beboere i uoppmerksomme øyeblikk lar fremmede følge etter dem i det man åpner og går gjennom en dør. Da har plutselig adgangskontrollsystemet mistet sin funksjon..

 

I et kontorbygg med mange leietakere ser man gjerne at sikkerhetskulturen er dårlig, særlig ved hovedinngangen. Ofte blir det slik at ansatte tar med seg hvem som helst inn. Når en nærmer seg sine egne lokaler blir det lettere å legge merke til fremmede, og enda mer synlig er det om man finner uvedkommende i spesielle avdelinger eller datarom. Her er årvåkenheten tydeligere.

Som sikkerhetsansvarlig i en virksomhet eller borettslagsleder er det viktig å oppfordre folk til å ta ansvar også i den ytre periferien av lokalene. Du kommer langt med å spørre høflig «Hvem skal du besøke?» eller «Kan jeg hjelpe deg?». Jobben blir enklere dersom vedkommende har et synlig adgangskort eller besøkskort. Har personen ingen av delene bør du spørre og følge vedkommende dit han eller hun skal. Kan vedkommende ikke svare på spørsmålet ditt, bør du høflig følge vedkommende ut. 

Ekstra sikkerhet med kort og kode

Med adgangskontroll er det mulig å logge hendelser. Regelverket for bruk av adgangskontroll krever imidlertid at det brukes både kort og inngangskode for å gjøre denne typen logging mulig. Dessverre er det mange bedrifter som kun tar i bruk kort og kode etter normal arbeidstid.

Bygg og boligsikring anbefaler alle virksomheter å bruke kort og kode gjennom hele døgnet. Det gjør det også vanskeligere å misbruke et kort som er mistet samtidig som du har lov å logge alle dørpasseringer.

Dette kan være nyttig informasjon på et senere tidspunkt. 

Kamera

overvåkning

Kameratjenester tilpasset kundens behov er en viktig del av Bygg og boligsikrings virksomhet. Med nyskapende teknologi fra våre leverandører, kombinert med vår kompetanse og erfaring, utvikler vi og designer spesialtilpassede løsninger basert på dine behov.

 

God kommunikasjon med våre kunder er en av de viktigste byggesteinene for vårt virke og for å utvikle de beste kameraløsningene for kundene våre.  Vi leverer løsninger for å løse de fleste behov, enten du skal sikre en mindre virksomhet eller store komplekse utfordringer er Bygg og boligsikring en god samarbeidspartner.

Skreddersydde løsninger for deg

Et spørsmål som melder seg når man er ute etter kameratjenester er hva slags sikkerhetskamera man skal velge.

Hvis man er ute etter mer aktiv bruk, så vil bevegelige kamera (domer) være fornuftig å velge.

Skal systemet benyttes preventivt og for å sørge for bevismateriale, er det isteden best med faste kamera.

 

Plassering, lysforhold og linsevalg er også andre viktige faktorer som man bør tenke på. Andre faktorer man bør vurdere er hvem som skal ha tilgang til opptakene, og hvor bør kameraene egentlig plasseres?

Å høre er bra, å se er sikrere! Se hvem som ringer på før du svarer eller åpner.

Et Siedle videoanlegg sammenlignet med et tradisjonelt porttelefonanlegg er en vesentlig forbedring av sikkerhet og komfort.

© 2023 by Bygg og boligsikring. Proudly created with Relieff AS